Support

Velkommen til vores Hjælpecenter
Her kan du finde vejledninger, videoer og FAQ som GoVisit Partner
kundeservice-fugl-1500px.png

I følgende oversigter gemmer vi beskrivelser, video og vejledninger 

Finder du ikke hvad du søger, så ring endelig på 60 52 30 10

Generelle Informationer

Log ind for første gang eller skift til egen adgangskode


For at lære hvordan du logger ind og skifter kode på GoVisit's backend, kan du enten se denne korte video, eller læse step-for-step længere nede. Sådan logger du ind

  1. Tjek din mail. Du skulle gerne have modtaget en mail med login-informationer
  2. Gå til hjemmesiden www.govisit.mysupport.dk
  3. Skriv din mail-adresse i det øverste felt og skriv koden du har fået i det næste felt
  4. Tryk "Log Ind"
Skift til egen kode
  1. Når du er logget ind, bliver du sendt ind på siden "Brugere" (se evt. menuen i venstre side). Her har du mulighed for at skifte din kode til noget som er nemmere at huske.
  2. Ud for din bruger, tryk på knappen "Nulstil adgangskode" og ufdyld feltet med din nye ønskede adgangskode.
  3. Vi anbefaler kraftigt at skrive dit nye login ned et sted (mail og kode), så du kan finde det igen.
Glemt kode
  1. Hvis du har glemt din kode og derfor ikke kan logge ind, kan man under login formen trykke på "Glemt kodeord?"
  2. Her popper et vindue op som du skriver din mail i, hvorefter du vil få sendt en ny kode. Der kan godt gå nogle minutter, så husk at opdatere siden




Generel oversigt


Herunder vil I kunne se en video der tager jer på en guidet tour hos GoVisit for udbydere. Her kommer vi bl.a. omkring hvor henne man redigerer sin bruger, redigerer sin profil, opretter arrangementer m.m. Det er en længere video end alle vores mini tutorials, men denne video kan klart anbefales hvis man er ny hos GoVisit - eller hvis man bare har behov for det større overblik. Får du ikke de informationer du ønsker fra denne video, kan du tjekke vores mere idybdegående videoer her på supportsiden




Brug oversættelsesfunktionen fra "Google translate"


Der er integreret en oversættelsesfunktion, som gør det nemt at formidle informationer ud til jeres udenlandske gæster på jeres kunndeprofil til appen. Oversættelsesfunktionen fungerer således at den oversætter den danske tekst som I har skrevet til enten engelsk eller tysk.

  1. Klik på "Lokationer" fra venstre menu inde på GoVisit kundeprofilen
  2. Scroll/Rul ned med musen til "Beskrivelse (DA)"
  3. Lav den beskrivelse du ønsker til dine gæster/GoVisit brugere
  4. Lige nedenunder er der to tekstbokse, som er navngivet "Beskrivelse (EN)" og "Beskrivelse (DE)". Ved siden af disse titler ses to blå knapper, som man kan klikke på, for at få oversat sin beskrivelse med det samme. Tryk på den blå "da"-knap for at oversætte fra dansk.




Hvorfor kan jeg ikke se alle funktioner?


Hos GoVisit har vi mange forskellige pakker, som hver især indeholder flere eller færre funktioner. Hvis du ønsker at opgradere din nuværende pakke, eller har spørgsmål til pakkerne, er du velkommen til at ringe til Jesper på tlf.: 60 52 30 10





Kundeprofil / Lokation

Brug jeres GoVisit kundeprofil til at tiltrække, informere og engagere gæsterne.

 

På GoVisit profilen vil jeres gæster bl.a. kunne se jeres inspirerende beskrivelse, billeder, pladskort, link, åbningstider, priser osv.

regnskoven profil.png

GoVisit Kundeprofil

Hvor redigerer jeg min profil ?


Du se enten vælge at se denne korte step-by-step video, eller læse nedenunder hvor du redigerer din profil henne.

  1. Login på www.govisit.mysupport.dk
  2. Klik på "Lokationer" ude på venstre side
  3. Klik på "Rediger" ud fra din lokation ( nogle har flere lokationer )
  4. Nu kan du redigere dine profil oplysninger i højre side.
  5. Når du har lavet dine ændringer, skal du altid klikke på "Gem ændringer" i bunden. Herefter vil de straks være opdateret.




Rediger din beskrivelse


Beskrivelsen er dét dine gæster eller almene GoVisit brugere ser på appen, når de trykker ind på din profil. Her får de et kort indblik i hvad I har at tilbyde.

  1. Gå ind på "Lokationer" på venstre side
  2. Ved flere lokationer, tryk på "Rediger" ud for den foretrukne
  3. Scroll eller rul ned med musen
  4. Herefter står der titlen "Beskrivelse"
  5. Her skriver du bare løs. Herefter kan det oversættes direkte over til engelsk og tysk




Rediger dine billeder


Dine billeder er noget af det første dine gæster eller almene GoVisit brugere ser, når de trykker ind på din profil, eller søger i app'en. Billeder er en super god måde at fange brugerens interessse. Se denne hurtige video, eller læs herunder hvordan du tilføjer, skifter eller fjerner billeder.

  1. Klik på "Lokationer" i menuen til venstre
  2. Ved flere lokationer, tryk på "Rediger" ud for den foretrukne
  3. Scroll eller rul ned med musen indtil du ser knappen "Billeder"
  4. Her kan du tilføje, fjerne og skifte billeder, samt tilføje Copyrights.
    (Se nede her på siden hvordan)
  5. Når du er færdig med dine ændringer, klik på knappen "Gem billeder". Ønsker du at annullere alle dine ændringer, kan du klikke på "Annuller"
Sådan tilføjer du et billede
  1. For at tilføje et nyt billede, klik på "Vælg billede" og åben dit valgte billede.
  2. Vælg hvor og hvordan billedet skal beskæres, og klik "Tilføj billede"
  3. Nedenunder billedet kan du tilføje Copyrights, altså hvem der har taget billedet
Sådan skifter du et billede
  1. Tryk på det billede du vil skifte
  2. Vælg det nye billede og klik "Åbn"
  3. Beskær billedet efter behov og klik "Tilføj billede"
  4. Tilpas Copyright info hvis det ikke er den samme fotograf
Sådan sletter/fjerner du et billede
  1. Tryk på den røde slet knap med skraldespandsikon
  2. Husk at gemme ved at trykke "Gem Billeder"




Rediger dit weblink og ændr teksten på knappen under "Tjek ind" i GoVisit appen.


Weblinket fører GoVisit-brugeren hen til din/jeres hjemmeside fra GoVisit appen. Det kan være at de vil ind for at finde flere oplysninger. Her finder du knappen i app'en: Sådan indsætter du et link

  1. Klik på "Lokationer" i menuen til venstre
  2. Scroll/rul ned med musen til titlen "Link (ex. http://www.google.com)"
  3. Her kopierer du dit hjemmesidelink og indsætter det i tekstfeltet.
Knappens tekst
  1. Under Link boksen står titlen "Link Label" sammen med en tekstboks der kan udfyldes.
  2. Udfyld tekstfeltet med eksempelvis teksten
    "Besøg (virksomhedsnavn)"
  3. Når du gemmer dine ændringer i bunden af siden, vil knappen nu have den nye tekst




Opret og rediger åbningstider (Der er mulighed for at oprette flere der automatisk tilpasses efter årstiden)


Det er altid en god idé at indstille åbningstider. Dette giver din gæst mulighed for at planlægge deres besøg. Se/læs her hvordan du opretter og redigerer åbningstider. Her ser du åbningstider, info og priser i app'en:

  1. Klik på "Lokationer" i venstre menu og vælg derefter "Rediger"
  2. Klik så på den orange knap "Se åbningstider" i toppen af siden til højre
  3. Klik på "Opret nye åbningstider" hvor man bliver ført over til et andet vindue/side
  4. Klik på kalenderen og vælg en startdato for åbningstiderne (fx dagen i dag)
  5. Derefter kan man klikke på de forskellige dages bokse og vælge individuelle åbningstider (m.m.) til alle ugens dage
  6. Til sidst kan man skrive en lille tekst vedrørende relevant info og priser, men det behøves ikke
  7. Klik på knappen "Opret" i bunden, og dine åbningstider er klar
Hvis man ønsker nye eller specielle åbningstider, opretter man en ny (processen er det samme som før, men man kan gemme flere)
  1. Klik på "Se åbningstider"
  2. Vælg den dato de "nye" åbningstider skal gælde for
  3. Vælg de nye tider for alle ugens dage og husk at trykke "Opret"
  4. Hvis de gamle åbningstider ikke længere er relevante, slettes de ved at trykke på den røde "SLET" knap ude i oversigten.




Indsæt video link på din profil (NYT)


At have en video på sin profil er en god måde til at fange brugerens opmærksomhed. Se/læs her hvordan du tilføjer en video. Her ses videoen for dine gæster i app'en: Sådan tilføjer du en video til din GoVisit kundeprofil

  1. Gå til "Lokationer" i venstre menu
  2. Klik "Rediger" på din valgte lokation, hvis du har flere at vælge imellem
  3. Scroll/rul ned med musen i vinduet til højre, indtil du (næsten i bunden) finder titlen "Profil video: Youtube link (https://youtu.be/{ID})"
  4. Åben endnu en browser/tab og gå ind på YouTube. Find den video du vil vise på din profil
  5. Når du er inde på videoen, ses nogle knapper nedenunder - heriblandt en "DEL"-knap. Tryk på den
  6. I det nye vindue kopiér linket ved at trykke på "KOPIÉR"
  7. Gå tilbage til til din GoVisit profil og sæt linket ind i feltet vi nævnte tidligere. Dette kan gøres ved at højreklikke i feltet og vælge "Sæt ind" eller "Indsæt"
  8. Billedet der vises før videoen afspilles, vil altid være det første billede vist på din profil. Det vil sige at hvis du ønsker at ændre videoens billede i app'en, skal du gå til dine billeder længere oppe, og udskifte det første billede.
  9. Husk at gemme dine ændringer helt nede i bunden af siden. Nu ligger din video klar på din GoVisit profil
Hvis du ikke ved hvordan du uploader en video på YouTube, kan du se en kort forklarende video herunder:




Indsæt kort over pladsen/parken/området på din profil (NYT)


Kortet er tiltænkt de gæster, som kommer for at besøge jeres sted, og gerne vil skabe et overskueligt overblik over området. Det kan et alment kort ikke gøre. Her er det tiltænkt at I har lavet en brugervenlig version, som skal vejlede jeres gæster til at kunne færdes rundt på området selv. Det kunne fx være kortet over en campingplads eller forlystelsespark. Her ses kortet for dine gæster i app'en:

  1. Klik på "Lokationer" i venstre menu
  2. Scroll/rul ned til bunden, hvor man kan se titlen "Kort" og vinduet "Vælg billede"
  3. Tryk på "Vælg billede". Det åbner et nyt vindue, hvor man kan se filerne på ens computer
  4. Vælg den ønskede billedfil og klik "Åben"
  5. Husk at klikke "Gem ændringer" nedenunder når du er færdig




Tilføj flere eller rediger administratorer til din GoVisit profil


Sådan tilføjer du flere administratorer

  1. Klik på "Brugere" i venstre menu
  2. Øverst i vinduet til højre ses titlen "Opret administrator". Ved at udfylde disse felter og klikke "Opret", kan du tilføje endnu en administrator.
  3. Vedkommende modtager en mail med login-oplystninger
  4. De har nu adgang til GoVisit kundeprofilen
Sådan redigerer du en administator
  1. Når du er inde under "Brugere", klikker du på den orange knap "Rediger" udenfor den bruger du ønsker at ændre
  2. Nu blev titlen "Opret administrator" øverst i højre vindue skiftet ud med titlen "Rediger administrator". Herunder kan du udfylde de nye informationer
  3. Vedkommende får en mail med login-oplysninger
  4. De har nu adgang til GoVisit profilen




Hvordan tilføjer jeg info og priser?


Info og priser tilføjer du under åbningstider. Herunder kan du se/læse hvordan du tilføjer info og priser på din profil. Her ses info og priser i app'en:

  1. Gå til "Lokationer" i menuen til venstre
  2. Tryk på "Se åbningstider"
  3. Klik enten på "Rediger" ud for de valgte åbningstider, eller opret nye åbningstider ved at trykke på knappen "Opret nye åbningstider"
  4. I bunden af vinduet har du titlerne "Info DA", "Info EN" og "Info DE". I disse felter kan du på dansk, engelsk og tysk, skrive de info og priser du ønsker at have stående.
  5. Tryk på "Gem ændringer" eller "Opret". Nu står dine info under "Info & Priser" inde i app'en





FAQ

Hvem ser mine nyheder?


Alle brugere af GoVisit app i hele Danmark kan se dine nyheder, og således vil det være, indtil vi evt. begrænser nyhedsstrømmen til en geografisk radius eller på anden måde opbygger en "følge" model eller lignende. GoVisit vil tilrette og udvikle metodikker hertil løbende.




Kan jeg uploade video?


Idet du kan lave et eksternt link til en hvilken som helst website, kan du også linke til en youtube, vimeo eller andre videoer.




Må jeg oprette tilbud af enhver art?


Ideen med dette feed, er bestemt at Du som aktør kan få gjort opmærksom på Jer selv og Jeres tilbud. Derfor må I gerne oprette tilbud og I kan faktisk linke direkte til booking heraf - dermed kan i også få flere gæster. OBS! Husk at GoVisit er en platform der omhandler oplevelser - således forventer vi at Jeres tilbud vil bære præg heraf. Dette fremgår også af vores Partner Betingelser.





Arrangementer

Ved at oprette arrangementer kan I inspirere jeres nuværende og nye gæster til at kigge forbi og deltage.

 

I kan både oprette offentlige og "lukkede" aktiviteter, og tilføje weblink til fx billetsalg.

programliste.png
event_præsentation_regnskoven.png

Opret arrangmenter, events og aktiviteter

Opret et offentligt arrangement på EGEN eller ANDEN adresse


For at lære at oprette et offentligt arrangement på egen eller anden adresse, kan du enten se en hurtig step-by-step video, eller læse hvordan du gør. Eksempler på offentlige arrangementer kunne være et julemarked, en festival eller et åbenthus arrangement. Et event hvor gæsten kommer for blot at være til eventet og kan smutte igen lige efter. Opret et offentligt arrangement på EGEN adresse

  1. Klik på "Arrangementer" i venstre menu
  2. I vinduet længst til højre kan du se de felter der kan udfyldes
  3. Vælg den foretrukne udbyder under "Lokation"
  4. Nedenunder kan du angive dato og starttidspunkt for arrangementet, ved at trykke i tekstboksen lige under titlen.
    Eksempel: 21-03-2021 15:30
  5. Angiv sluttidspunkt for begivenheden (hh:mm, timer:minutter)
  6. Man kan i boksen "Vises kun hvis brugeren er tjekket ind" sætte et flueben, hvis arrangementet kun skal være synligt for ind-tjekkede gæster.
  7. Tryk derefter på knappen "Billeder". Her kan man uploade et billede til forsiden for arrangementet, og hvis man ser på webkalenderen, kan man justere billedet, efter ens eget ønske.
  8. Herefter under "Titel (DA)" vælger man en overskrift/navn til begivenheden.
  9. Lige nedenunder ses muligheden for at tilføje en engelsk (EN) og tysk (DE) overskrift. Ved at trykke på de blå "da"-knapper, kan du oversætte din danske titel direkte til engelsk og tysk
  10. Vælg tags der er relevante for din virksomhed ved at klikke på valgmulighederne
  11. Tilføj en fængende beskrivelse af begivenheden i feltet "Beskrivelse (DA)"
  12. Oversæt beskrivelsen på samme måde som tidligere forklaret. Man kan også manuelt skrive en oversættelse hvis man ønsker dét
  13. De næste felter giver mulighed for at tilføje links som vil vises i form af en knap i appen. Dette link kunne fx sende ind til billetsalg, udbyderens egen hjemmeside, Facebook eller en side hvor man kan læse mere om arrangementet. Hvis du har et link til både en dansk, engelsk og tysk side, kan de 3 links være forskellige. Ellers sættes det samme link ind i "Link (DA)", "Link (EN)" og "Link (DE)"
  14. Under titlen "Link Label (DA)" kan man navngive knappen.
    Eksempel: "Besøg os", "Besøg hjemmesiden" eller "Køb billetter"

    Denne kan selvfølgelig også oversættes til engelsk og tysk
  15. Adressen skal ikke udfyldes når arrangementet er på egen adresse
Opret offentligt arrangement på ANDEN adresse
  1. Følg punkt 1-14 i overstående tekst
  2. Under "Angiv en placering" indtaster man begivenhedens lokation/adresse, således at gæsterne ved hvor begivenheden finder sted.




Hvordan ændrer man adressen for begivenheder


For at ændre adressen for dit arrangement skal du:

  1. Klik på "Arrangementer" i menuen til venstre
  2. Klik på knappen "Rediger" ud for det valgte arrangement
  3. Scroll/rul ned med musen indtil du når til Google kortet
  4. Under "Position" skriver du adressen ind. Google vil forsøge at finde adressen og placere pin'en på kortet. Hvis ikke pin'en rammer præcist nok, kan man også klikke hvor pin'en skal være.
  5. "Latitude:", "Longitude" og "Set marker" behøver du ikke at røre ved.
  6. Udfyld felterne "Vejnavn", "Postnummer", og "Bynavn" med den nye adresse
  7. Klik til sidst på "Gem ændringer", og så er du færdig
Du kan evt. også se hvordan det gøres ved kl. 2:16 inde i denne video:




Indsæt eller skift forsidebilledet til arrangementet


For at indsætte eller skifte dit arrangements forsidebillede skal du:

  1. Klik på "Arrangementer" i menuen til venstre
  2. Klik på knappen "Rediger" ud for det valgte arrangement.
  3. I vinduet længst til højre, trykker du på den orange knap "Billeder"
  4. For at indsætte et billede skal du klikke på "Vælg billede". Vær opmærksom på at det første billede du lægger ind, bliver dit forsidebillede!
    For at skifte et billede, skip til step 7
  5. Når du har fundet dit billede klikker du "Åben", hvorefter du kan justere hvordan dit billede skal beskæres (træk i boksen der er vist ovenpå billedet. Der kan også trækkes i hjørnerne)
  6. Tryk derefter på "Tilføj billede". Gentag step 4-6 for at tilføje flere billeder til dit arrangement
  7. Hvis du ønsker at skifte dit forsidebillede, skal du klikke på det første billede, hvorefter du får muligheden for at finde et nyt billede. Beskær efter ønske og klik "Tilføj billede"
  8. Når du er tilfreds, klik på knappen "Gem billeder"
  9. Til sidst scroller/ruller du med musen ned i bunden og klikker "Gem ændringer"
Du kan også se i videoern herunder hvordan man tilføjer, redigerer og sletter billeder. Vær opmærksom på at det er det første billede som er dit forside billede. Videoen her er lavet for "Lokationer", men konceptet er det samme for arrangementer:




Optimale filformater til upload af forsidebillede for begivenhederne


Hvis man under "Billeder" uploader en fil der ikke er understøttet, vises teksten "Loading..." uden at forsvinde af sig selv. "Loading..." kan også vises hvis der overføres et stort billede, så giv den lige et øjeblik før det konstateres at filformatet er forkert. Filtypen kan ofte ses efter navnet på billedet. Eksempel: "navn.jpg" Hvis du ikke kan se filtypen dér, kan du også højreklikke på filen og vælge "Egenskaber" eller "Mere info", hvor filtypen vil kunne ses. Foretrukne filtyper: JPG / JPEG PNG Andre brugbare filtyper: GIF (animeres ikke) SVG Ikke brugbare filtyper: PDF PSD




Valg af "søgbare tags" til dit arrangement! Hvorfor?


Når du opretter eller redigerer dit arrangement, har du muligheden for at tilføje "tags". Tags er ord der er relevante til dit arrangemet, hvorpå gæsterne/brugerne kan søge disse inde i app'en for at finde jer. For eksempel: Kasper bruger app'en til at lede efter julemarkeder området. Ved at have tilføjet tagget "Jul" eller "Marked" til arrangementet, vil denne komme frem under hans søgning. Tags gør det kort sagt nemmere for brugere og gæster at finde jer og jeres arrangementer. Tilføj så mange relevante tags som i ønsker. Sådan tilføjer du tags eller katagorier:

  1. Gå til "Arrangementer" i menuen til venstre
  2. Tryk på knappen "Rediger" ud for det valgte arrangement, hvis du ønsker at redigere frem for oprette.
  3. Scroll lidt ned og find titlen "Vælg tag (offentlige arrangementer)". Der er et udvalg af ord man kan vælge imellem. Klik på dem som er relevante for dit arrangement
  4. Husk at gemme i bunden når du er færdig




Indsæt links til billetsalg eller yderligere info


Her kan du se en kort video der viser hvordan man tilføjer en knap med teksten "Køb billet", "Mere info" eller lign. Det er også muligt at læse step-for-step hvordan man gør nedenunder videoen her. Her ses knappen for dine gæster: Tilføj et link til billetsalg, mere info eller jeres hjemmeside

  1. Klikke på "Arrangementer" i menuen til venstre
  2. Klik på knappen "Rediger" ud for det valgte arrangement
  3. Scroll/rul ned med musen indtil du ser titlen "Link (DA)"
  4. Åben i et nyt browser vindue hjemmesiden til billetsalget, de flere informationer eller hjemmesiden du ønsker at knappen skal videresende til.
  5. Højreklik oppe på hjemmeside-adressen og vælg kopier
  6. Gå tilbage til GoVisit browser vinduet
  7. Højreklik i feltet under "Link (DA)" og tryk "Sæt ind" eller "Indsæt"
  8. Hvis du har linket på engelsk og tysk udfører du samme proces med de nye sider for de næste to felter, ellers fylder du bare det samme link i "Link (EN)" og "Link (DE)" som du puttede i den danske.
  9. Husk at klikke "Gem ændringer" nederst på siden når du er færdig med dine ændringer
Skift teksten på knappen
  1. Scroll/Rul ned med musen til titlen "Link Label (DA)"
  2. I det felt kan du skrive hvad der skal stå på den danske knap.
  3. Eksempel: "Køb billetter", "Læs mere" eller "Besøg hjemmesiden"
  4. Husk at klikke "Gem ændringer" nederst på siden når du er færdig med dine ændringer




Hvordan kan jeg oprette et arrangement hen over flere dage?


På nuværende tidspunkt skal du bare tilføje de ekstra datoer eventet varer. Hvis arrangementet varer meget længe, kan det anbefales at bruge "masseoprettelse af datoer". Læs mere om det på vores support side.




Indsæt video link på dit arrangement (NYT)


At have en video til sit arrangemet er en god måde til at fange brugerens opmærksomhed, og give dem et indblik i, hvad arrangementet handler om. Her er et ses en video i app'en under profil:
(samme koncept for arrangementer) Videoen herunder viser hvordan man tilføjer en video på sin lokation, men konceptet er det samme for arrangementer. Man skal bare i menuen til venstre gå til "Arrangementer" i stedet for "Lokationer". Sådan tilføjer du en video til dit arrangement

  1. Gå til "Arrangementer" i venstre menu
  2. Klik på "Rediger" ud for det valgte arrangement. Skip dette hvis du er ved at oprette et nyt arrangement
  3. Scroll/rul ned med musen i vinduet til højre, indtil du finder titlen "YouTube link"
  4. Åben endnu en browser/tab og gå ind på YouTube. Find den video du vil vise på din profil
  5. Når du er inde på videoen, ses nogle knapper nedenunder - heriblandt en "DEL"-knap. Tryk på den
  6. I det nye vindue kopiér linket ved at trykke på "KOPIÉR"
  7. Gå tilbage til til dit GoVisit arrangement og sæt linket ind i feltet vi nævnte tidligere. Dette kan gøres ved at højreklikke i feltet og vælge "Sæt ind" eller "Indsæt"
  8. Billedet der vises før videoen afspilles, vil altid være det første billede vist for arrangementet. Det vil sige at hvis du ønsker at ændre videoens billede i app'en, skal du gå til arrangementets billeder længere oppe, og udskifte det første billede.
  9. Husk at gemme dine ændringer helt nede i bunden af siden. Nu ligger din video klar på dit arrangement
Hvis du ikke ved hvordan du uploader en video på YouTube, kan du se en kort forklarende video herunder:




Tilføj, slet eller rediger dato(erne) for dit arrangement


Se denne korte video, eller læs guiden nedenunder, for at se hvordan du tilføjer, sletter og redigerer datoer for dit arrangement.

  1. Gå til "Arrangementer" i menuen til venstre
  2. Klik på knappen "Rediger" udenfor det valgte arrangement, medmindre du er ved at oprette et nyt
  3. Lav de ønskede ændringer i vinduet til højre
  4. Husk at gemme dine ændringer i bunden af siden når du er færdig
Tilføj datoer
  1. Klik på boksen under titlen "Starttid" i vinduet til højre
  2. I vinduet der popper op vælger du først din dato, og derefter tidspunktet
  3. Klik "OK"
  4. For at tilføje en dato mere, kan du klikke "Vælg dato eller tilføj dato"
  5. Det er også muligt at masseoprette mange datoer, se vores support side for den forklaring
Fjern en dato
  1. Tryk på den røde knap med skraldespanden ude for den dato du ønsker at slette
Rediger en dato
  1. Tryk på starttiden for den valgte dato for at ændre den
  2. Hvis du ønsker at redigere en masseoprettelse, se vores support side for den forklaring




Masseopret datoer for et arrangement (længerevarende eller gentagne arrangementer)


Sådan masseopretter du datoer for et arrangement

  1. Gå til "Arrangementer" i menuen til venstre
  2. Klik "Rediger" hvis du ønsker at redigere et nuværende arrangement
  3. Ovre til højre kan man tilføje datoer. Klik på "Opret eller rediger masseoprettelse"
  4. Vælg en startdato, en slutdato, starttidspunkt, sluttidspunkt, samt hvilke ugedage eventet skal gå igen.
  5. Vær opmærksom på at når du trykker på "Opret eller rediger masseoprettelse", så ERSTATTES din tidligere indskrevne datoer!
  6. Tryk på "Godkend og acceptér" når du er tilfreds.
  7. Nu er dine datoer automatisk skrevet ind. Husk at trykke "Gem ændringer" i bunden af siden når du er færdig med at redigere dit arrangement.
Hav flere masseoprettelser for samme arrangement Metode 1: Erstat et udløbet arrangement
  1. Øverst på siden ved siden af søgefeltet, sæt flueben i "Vis også ældre arrangementer"
  2. Klik på "Rediger" ud for dit udløbne arrangement
  3. Erstat de gamle datoer med de nye ved hjælp af masseoprettelse
Metode 2: Kopier et arrangement
  1. Find dit arrangement og klik på knappen "Kopier" der ses ud for
  2. I højre side, erstat de gamle datoer med de nye ved hjælp af masseoprettelse
  3. Når du er færdig og har trykket på "Gem ændringer" i bunden af siden, vil du se at arrangementet er kopieret




Opret en "lukket" aktivitet for "Tjek ind" gæster


For at lære at oprette en "lukket" aktivitet på egen eller anden adresse, kan du enten se en hurtig step-by-step video, eller læse herunder hvordan du gør. Et eksempel på en "lukket" aktivitet kunne fx være fodring af dyr hos en Zoo, som kræver at den indtjekkede gæst allerede har billet dertil, eller befinder sig på adressen. Gæsten skal være tjekket ind hos jer i appen for at kunne se eventet. Hvis man bruger webkalender eller infoskærm, vil man også kunne se de lukkede aktiviteter dér. Opret en "lukket" aktivitet på EGEN adresse

  1. Klik på "Arrangementer" i venstre menu
  2. I vinduet længst til højre kan du se de felter der kan udfyldes
  3. Vælg den foretrukne udbyder under "Lokation"
  4. Nedenunder kan du angive dato og starttidspunkt for arrangementet, ved at trykke i tekstboksen lige under titlen.
    Eksempel: 21-03-2021 15:30
  5. Angiv sluttidspunkt for begivenheden (hh:mm, timer:minutter)
  6. Sæt flueben i boksen "Vises kun hvis brugeren er tjekket ind". Dette gør aktiviteten synlig kun for ind-tjekkede gæster.
  7. Tryk derefter på knappen "Billeder". Her kan man uploade et billede til forsiden for arrangementet, og hvis man ser på webkalenderen, kan man justere billedet, efter ens eget ønske.
  8. Herefter under "Titel (DA)" vælger man en overskrift/navn til begivenheden.
  9. Lige nedenunder ses muligheden for at tilføje en engelsk (EN) og tysk (DE) overskrift. Ved at trykke på de blå "da"-knapper, kan du oversætte din danske titel direkte til engelsk og tysk
  10. Vælg tags der er relevante for din virksomhed ved at klikke på valgmulighederne
  11. Tilføj en fængende beskrivelse af begivenheden i feltet "Beskrivelse (DA)"
  12. Oversæt beskrivelsen på samme måde som tidligere forklaret. Man kan også manuelt skrive en oversættelse hvis man ønsker dét
  13. De næste felter giver mulighed for at tilføje links som vil vises i form af en knap i appen. Dette link kunne fx sende ind til billetsalg, udbyderens egen hjemmeside, Facebook eller en side hvor man kan læse mere om arrangementet. Hvis du har et link til både en dansk, engelsk og tysk side, kan de 3 links være forskellige. Ellers sættes det samme link ind i "Link (DA)", "Link (EN)" og "Link (DE)"
  14. Under titlen "Link Label (DA)" kan man navngive knappen.
    Eksempel: "Besøg os", "Besøg hjemmesiden" eller "Køb billetter"

    Denne kan selvfølgelig også oversættes til engelsk og tysk
  15. Adressen skal ikke udfyldes når arrangementet er på egen adresse
Opret en "lukket" aktivitet på ANDEN adresse
  1. Følg punkt 1-14 i overstående tekst
  2. Under "Angiv en placering" indtaster man begivenhedens lokation/adresse, således at gæsterne ved hvor begivenheden finder sted.





Push Beskeder

Med push-beskeder kan I sende en velkomst-besked, hastebesked eller tilbud til jeres gæster når de er tjekket ind hos jer.

 

Der kan både oprettes engangsbeskeder eller en serie af gentagne beskeder.

push-besked.png
PUSH MED LINK.png

Beskeder til dine gæster

Opret push besked


Herunder kan du se/læse hvordan du opretter du en velkomstbesked eller push besked Her vil dine gæster kunne se beskeden:

  1. Klik på "Push Beskeder" i menuen til venstre
  2. I vinduet til højre vælger du øverst din lokation
  3. Du har mulighed for at vælge et event, hvis push-beskeden er relateret til et event
  4. Skriv hvad tid beskeden skal sendes ud under titlen "Afsendelsestidspunkt(hh:mm)"
    Eksempel: 08:30
  5. Under "Udløbstid" kan du vælge hvor mange timer beskeden skal være tilgængelig.
  6. Under "Datoer" kan man vælge hvilken dato push-beskeden skal sendes ud. For at lave en "Velkomstbesked" skal dette sættes til en dato i fortiden, som fx dagen før du opretter beskeden, eller tidligere samme dag
    OBS: Udløbstiden starter fra den dato du indstiller.
  7. Se vores support side under "Arrangementer" for at lære om masseoprettelse af datoer
  8. Tilføj dine billeder - vær opmærksom på at det første billede du lægger ind vil være forsidebilledet for push-beskeden
  9. Vælg din push-beskeds titel og oversæt evt til engelsk og tysk
  10. Ved at sætte flueben i den lille boks "Send kun til alle, som er tjekket ind på lokationen", kan du vælge om det kun er indtjekkede brugere, eller også brugere der har sat dit arrangement/lokation som favorit (hjerte). Ved at sætte flueben i boksen, sendes beskeden kun til indtjekkede gæster
  11. Udfyld din interessante beskrivelse og oversæt evt til engelsk og tysk
  12. Under "Link" kan du vælge linket for din knap (hvis du ønsker at have en).
  13. Ved "Link Label" vælger du teksten som ses på selve knappen. Det kunne for eksempel være "Køb billet", "Se vores hjemmeside" eller "Læs mere"
  14. Til sidst trykker du på opret




Opret push-besked der sendes ud omgående - NU


For at sende en push-besked ud med det samme, skal du blot (lige inden du opretter/gemmer beskeden) sætte "Afsendelsestidspunkt" til et minut eller to efter din nuværende tid (hvad klokken er lige nu).




Opret en besked som sendes ud på et senere tidspunkt


For at sende push-beskeden ud på et senere tidspunkt, vælges blot et senere afsendelsestidspunkt og en senere dato (hvis det er til en anden dag) Du kan altid gå tilbage og redigere din push-besked




Tilføj et link til din besked (henvisning til eks.booking side eller anden hjemmeside)


Her kan du hvor og hvordan du tilføjer et weblink på din push-besked. Det kunne evt. være en henvisning til booking, egen hjemmeside eller en læs mere side. Her vil din gæst se linket i app'en:

  1. Når du opretter din push-besked, scroller du ned til til titlen "Link (ex. http://www.google.com)"
  2. I det felt indsætter du linket du ønsker
  3. Under titlerne "Link Label (DA)", "Link Label (EN)" og "Link Label (DE)", kan du skrive teksten for knappen på dansk, engelsk og tysk.
    Eksempler: "Book nu", "Se vores hjemmeside" eller "Læs mere"
Herunder kan du se hvordan man gør. Denne video er godt nok lavet for under "Lokationer", men konceptet er det samme. I stedet skal du i menuen til venstre vælge "Push beskeder" og scrolle ned i bunden af siden - dér vil du finde titlerne.




Opret en serie af beskeder, som automatisk sendes ud i fremtiden.


Du tilføjer blot alle de datoer du ønsker, og sætter det tidspunkt du ønsker. Se evt. videoen herunder for bedre forklaring




Opret en velkomstbesked


Herunder kan du se/læse hvordan du opretter du en velkomstbesked Her vil dine gæster kunne se beskeden:

  1. Klik på "Push Beskeder" i menuen til venstre
  2. I vinduet til højre vælger du øverst din lokation
  3. Skriv et fiktivt tidspunkt under titlen "Afsendelsestidspunkt(hh:mm)"
    Eksempel: 08:30
  4. Feltet under "Udløbstid" skal udfyldes. Stilles fx til et halvt år (4380 timer)
  5. Under "Datoer" kan man vælge hvilken dato push-beskeden skal sendes ud. For at lave en "Velkomstbesked" skal dette sættes til en dato i fortiden, som fx dagen før du opretter beskeden, eller tidligere samme dag
    OBS: Udløbstiden starter fra den dato du indstiller, så stil den ikke for lang bagud.
  6. Tilføj dine billeder - vær opmærksom på at det første billede du lægger ind vil være forsidebilledet for push-beskeden
  7. Vælg din velkomstbeskeds titel og oversæt evt til engelsk og tysk
  8. Sæt flueben i den lille boks "Send kun til alle, som er tjekket ind på lokationen". Ved at sætte flueben i boksen, sendes beskeden kun til indtjekkede gæster
  9. Udfyld din interessante velkomst under "Beskrivelse" og oversæt evt til engelsk og tysk
  10. Under "Link" kan du vælge linket for din knap (hvis du ønsker at have en).
  11. Ved "Link Label" vælger du teksten som ses på selve knappen. Det kunne for eksempel være "Tilkøb årskort", "Se vores hjemmeside" eller "Læs mere"
  12. Til sidst trykker du på opret
  13. Du kan altid gå tilbage og redigere teksten i din velkomstbesked.





FAQ

Log ind for første gang eller skift til egen adgangskode


For at lære hvordan du logger ind og skifter kode på GoVisit's backend, kan du enten se denne korte video, eller læse step-for-step længere nede. Sådan logger du ind

  1. Tjek din mail. Du skulle gerne have modtaget en mail med login-informationer
  2. Gå til hjemmesiden www.govisit.mysupport.dk
  3. Skriv din mail-adresse i det øverste felt og skriv koden du har fået i det næste felt
  4. Tryk "Log Ind"
Skift til egen kode
  1. Når du er logget ind, bliver du sendt ind på siden "Brugere" (se evt. menuen i venstre side). Her har du mulighed for at skifte din kode til noget som er nemmere at huske.
  2. Ud for din bruger, tryk på knappen "Nulstil adgangskode" og ufdyld feltet med din nye ønskede adgangskode.
  3. Vi anbefaler kraftigt at skrive dit nye login ned et sted (mail og kode), så du kan finde det igen.
Glemt kode
  1. Hvis du har glemt din kode og derfor ikke kan logge ind, kan man under login formen trykke på "Glemt kodeord?"
  2. Her popper et vindue op som du skriver din mail i, hvorefter du vil få sendt en ny kode. Der kan godt gå nogle minutter, så husk at opdatere siden




Generel oversigt


Herunder vil I kunne se en video der tager jer på en guidet tour hos GoVisit for udbydere. Her kommer vi bl.a. omkring hvor henne man redigerer sin bruger, redigerer sin profil, opretter arrangementer m.m. Det er en længere video end alle vores mini tutorials, men denne video kan klart anbefales hvis man er ny hos GoVisit - eller hvis man bare har behov for det større overblik. Får du ikke de informationer du ønsker fra denne video, kan du tjekke vores mere idybdegående videoer her på supportsiden




Brug oversættelsesfunktionen fra "Google translate"


Der er integreret en oversættelsesfunktion, som gør det nemt at formidle informationer ud til jeres udenlandske gæster på jeres kunndeprofil til appen. Oversættelsesfunktionen fungerer således at den oversætter den danske tekst som I har skrevet til enten engelsk eller tysk.

  1. Klik på "Lokationer" fra venstre menu inde på GoVisit kundeprofilen
  2. Scroll/Rul ned med musen til "Beskrivelse (DA)"
  3. Lav den beskrivelse du ønsker til dine gæster/GoVisit brugere
  4. Lige nedenunder er der to tekstbokse, som er navngivet "Beskrivelse (EN)" og "Beskrivelse (DE)". Ved siden af disse titler ses to blå knapper, som man kan klikke på, for at få oversat sin beskrivelse med det samme. Tryk på den blå "da"-knap for at oversætte fra dansk.




Hvorfor kan jeg ikke se alle funktioner?


Hos GoVisit har vi mange forskellige pakker, som hver især indeholder flere eller færre funktioner. Hvis du ønsker at opgradere din nuværende pakke, eller har spørgsmål til pakkerne, er du velkommen til at ringe til Jesper på tlf.: 60 52 30 10





Nyheder

Nyheder vores mest sete side, og derfor er det en god måde at inspirere vores mange tusinde brugere. 

 

Du kan både lave gode tilbud, link til dine events og meget mere. 

nyheder.png

Nyhedsopslag

Hvem ser mine nyheder?


Alle brugere af GoVisit app i hele Danmark kan se dine nyheder, og således vil det være, indtil vi evt. begrænser nyhedsstrømmen til en geografisk radius eller på anden måde opbygger en "følge" model eller lignende. GoVisit vil tilrette og udvikle metodikker hertil løbende.




Kan jeg uploade video?


Idet du kan lave et eksternt link til en hvilken som helst website, kan du også linke til en youtube, vimeo eller andre videoer.




Må jeg oprette tilbud af enhver art?


Ideen med dette feed, er bestemt at Du som aktør kan få gjort opmærksom på Jer selv og Jeres tilbud. Derfor må I gerne oprette tilbud og I kan faktisk linke direkte til booking heraf - dermed kan i også få flere gæster. OBS! Husk at GoVisit er en platform der omhandler oplevelser - således forventer vi at Jeres tilbud vil bære præg heraf. Dette fremgår også af vores Partner Betingelser.





FAQ

Hvem ser mine nyheder?


Alle brugere af GoVisit app i hele Danmark kan se dine nyheder, og således vil det være, indtil vi evt. begrænser nyhedsstrømmen til en geografisk radius eller på anden måde opbygger en "følge" model eller lignende. GoVisit vil tilrette og udvikle metodikker hertil løbende.




Kan jeg uploade video?


Idet du kan lave et eksternt link til en hvilken som helst website, kan du også linke til en youtube, vimeo eller andre videoer.




Må jeg oprette tilbud af enhver art?


Ideen med dette feed, er bestemt at Du som aktør kan få gjort opmærksom på Jer selv og Jeres tilbud. Derfor må I gerne oprette tilbud og I kan faktisk linke direkte til booking heraf - dermed kan i også få flere gæster. OBS! Husk at GoVisit er en platform der omhandler oplevelser - således forventer vi at Jeres tilbud vil bære præg heraf. Dette fremgår også af vores Partner Betingelser.





Kalender til web

Med vores webkalender, skal I kun udfylde jeres program ét sted, hvorefter det automatisk vil blive opdateret både i app'en og på jeres hjemmeside. Kalenderen er neutral, og baggrunden tilpasses farven på jeres egen hjemmeside.

Skærmbillede 2020-11-22 kl. 22.38.53.png

Webkalender til din hjemmeside

Log ind for første gang eller skift til egen adgangskode


For at lære hvordan du logger ind og skifter kode på GoVisit's backend, kan du enten se denne korte video, eller læse step-for-step længere nede. Sådan logger du ind

  1. Tjek din mail. Du skulle gerne have modtaget en mail med login-informationer
  2. Gå til hjemmesiden www.govisit.mysupport.dk
  3. Skriv din mail-adresse i det øverste felt og skriv koden du har fået i det næste felt
  4. Tryk "Log Ind"
Skift til egen kode
  1. Når du er logget ind, bliver du sendt ind på siden "Brugere" (se evt. menuen i venstre side). Her har du mulighed for at skifte din kode til noget som er nemmere at huske.
  2. Ud for din bruger, tryk på knappen "Nulstil adgangskode" og ufdyld feltet med din nye ønskede adgangskode.
  3. Vi anbefaler kraftigt at skrive dit nye login ned et sted (mail og kode), så du kan finde det igen.
Glemt kode
  1. Hvis du har glemt din kode og derfor ikke kan logge ind, kan man under login formen trykke på "Glemt kodeord?"
  2. Her popper et vindue op som du skriver din mail i, hvorefter du vil få sendt en ny kode. Der kan godt gå nogle minutter, så husk at opdatere siden




Generel oversigt


Herunder vil I kunne se en video der tager jer på en guidet tour hos GoVisit for udbydere. Her kommer vi bl.a. omkring hvor henne man redigerer sin bruger, redigerer sin profil, opretter arrangementer m.m. Det er en længere video end alle vores mini tutorials, men denne video kan klart anbefales hvis man er ny hos GoVisit - eller hvis man bare har behov for det større overblik. Får du ikke de informationer du ønsker fra denne video, kan du tjekke vores mere idybdegående videoer her på supportsiden




Brug oversættelsesfunktionen fra "Google translate"


Der er integreret en oversættelsesfunktion, som gør det nemt at formidle informationer ud til jeres udenlandske gæster på jeres kunndeprofil til appen. Oversættelsesfunktionen fungerer således at den oversætter den danske tekst som I har skrevet til enten engelsk eller tysk.

  1. Klik på "Lokationer" fra venstre menu inde på GoVisit kundeprofilen
  2. Scroll/Rul ned med musen til "Beskrivelse (DA)"
  3. Lav den beskrivelse du ønsker til dine gæster/GoVisit brugere
  4. Lige nedenunder er der to tekstbokse, som er navngivet "Beskrivelse (EN)" og "Beskrivelse (DE)". Ved siden af disse titler ses to blå knapper, som man kan klikke på, for at få oversat sin beskrivelse med det samme. Tryk på den blå "da"-knap for at oversætte fra dansk.




Hvorfor kan jeg ikke se alle funktioner?


Hos GoVisit har vi mange forskellige pakker, som hver især indeholder flere eller færre funktioner. Hvis du ønsker at opgradere din nuværende pakke, eller har spørgsmål til pakkerne, er du velkommen til at ringe til Jesper på tlf.: 60 52 30 10





FAQ

Opdateres kalenderen automatisk?


Ja, hver gang du ændrer noget blandt dine arrangementer, så vil din webkalender automatisk vise nyeste info. Du skal blot opdatere din browser, og du vil kunne se dine ændringer straks :)




Kan i hjælpe med installationen af webkalenderen?


Vi har forsøgt at gøre vejledningen så simpel som muligt, men der er mange måder en hjemmeside kan være bygget op på. Tag fat i din leverandør af hjemmesiden - de vil med sikkerhed kunne gøre det på ganske få minutter.




Kan jeg fjerne "GoVisit banneret i toppen"?


Kalenderen vi omtaler som Version 1, har et GoVisit banner i toppen. Det kan ikke fjernes, men alle de gode input vi har fået fra denne Version 1, er taget med i udviklingen af version 2 som IKKE har et banner i toppen. Tanken er at den nye kalender skal være stilren, og ønsker I at pryde Jeres website med yderligere GoVisit brandring, så kan i finde en masse grafik HER





Infoskærme

Med infoskærme kan I nemt dele jeres live program med jeres offline og online gæster.

 

I skal kun udfylde jeres program ét sted, hvorefter det automatisk vil blive opdateret både i app'en og på skærmen.

Skærmbillede 2021-01-03 kl. 19.37.11.png

Infoskærme med aktivitetskalender

Hvem ser mine nyheder?


Alle brugere af GoVisit app i hele Danmark kan se dine nyheder, og således vil det være, indtil vi evt. begrænser nyhedsstrømmen til en geografisk radius eller på anden måde opbygger en "følge" model eller lignende. GoVisit vil tilrette og udvikle metodikker hertil løbende.




Kan jeg uploade video?


Idet du kan lave et eksternt link til en hvilken som helst website, kan du også linke til en youtube, vimeo eller andre videoer.




Må jeg oprette tilbud af enhver art?


Ideen med dette feed, er bestemt at Du som aktør kan få gjort opmærksom på Jer selv og Jeres tilbud. Derfor må I gerne oprette tilbud og I kan faktisk linke direkte til booking heraf - dermed kan i også få flere gæster. OBS! Husk at GoVisit er en platform der omhandler oplevelser - således forventer vi at Jeres tilbud vil bære præg heraf. Dette fremgår også af vores Partner Betingelser.